MENU

AGENDA

New Procurement: Challanges for Procurement Leaders

KONFERENCJĘ POPROWADZI

I DZIEŃ

18 października (Wtorek)

8:00 - 9:00
Rejestracja i poranna kawa
8:00 - 9:00
Poranny Networking: Sesja Pozytywnych Relacji

Agata Dynoch, Praktyk i trener z zakresu networkingu

9:00 - 9:20

SESJA Keynote Speech

9:20 - 10:20
I KEYNOTE SPEECH: Unlocking Procurement’s Value: How to overcome Key Dilemma's in today’s world, Part I

- Procurement as a business function: Practice reveals many terms to relate to procurement activities. As a result the view and expectations of procurement differs among managers and procurement professionals. What is the role of procurement, is it strategically relevant, and how to manage it? Are you a procurement hero or a business partner?

- Category Sourcing: Category management is a corner stone for a successful business strategy. However, many sourcing strategies seem nothing more than well-planned tactics. Procurement is assumed to manage a spend that relates to budgets managed by other disciplines. Not seldomly, category sourcing leads to intra organizational conflicts. How to develop effective sourcing strategies in this context?

Prof.dr Arjan van Weele, Profesor honorowy, Eindhoven University of Technology

Prof.dr Frank Rozemeijer, Director, NEVI Professor, Maastricht University

10:20 - 10:50
WRĘCZENIE NAGRÓD w Konkursie LIDER ZAKUPÓW 2022
10:50 - 11:20
Panel dyskusyjny- Inteligentny przetarg IT elementem transformacji cyfrowej

- Zamykanie luki wiedzy - technologia (vendor) i model biznesowy (klient),
- Lepszy dialog to lepszy efekt - Jak uzyskać większą wartość w ramach procesów zakupowych IT,
- Rekomendacje i wyniki prac w I module: Cloud,
- Dialog IT – zaproszenie na kolejne moduły/warsztaty i szkolenia.

Adam Polkowski, IT Procurement Expert, Członek Zarządu PSML
Krzysztof Ducal, Sales Director, Dell Technologies
Karolina Tarnawska, Global Indirect Procurement Director, PEPCO
Paweł Czajka, Santander Bank Polska S.A.
Robert Pławiak, CEO, Intelligent Logistic Solutions

11:20 - 11:40
Przerwa kawowa

New Procurement: Digital Transformation

11:40 - 12:10
SpendBot.ai – co już dziś zrobi za nas sztuczna inteligencja?

- Czy istnieje perfekcyjna kategoryzacja?
- Jak AI pomoże nam znaleźć nieefektywności w naszych zakupach?
- Spendbot.AI – live demo
- Co dalej na horyzoncie sztucznej inteligencji? Bariery, szanse i zagrożenia.

Mateusz Borowiecki, Managing Director, OptiBuy

Wojciech Skierski, Senior Consultant, OptiBuy

12:10 - 12:40
40 krajów w 16 miesięcy czyli globalne wdrożenie systemu Coupa w grupie Elekta z perspektywy Project Managera

- Jak przygotowałem siebie i organizację, by dać nam szansę szansę na sukces?
- Co było największym wyzwaniem, co pułapką, a co mnie kompletnie zaskoczyło?
- Czego nauczyłem się w trakcie wdrożenia i co finalnie udało nam się osiągnąć?

Łukasz Kozicki , Senior Manager, Procurement Excellence, Elekta Business Services

12:40 - 13:20
Panel dyskusyjny- Kryteria ESG w nowoczesnych procesach zakupowych

- Raport Dell Technologies i Spot Data - rosnące znaczenie kryteriów ESG, również w procesach zakupowych,
- ESG – czy bycie EKO się opłaca?
- Jak weryfikować kryteria ESG dostawców? (w tym cena zakupu a TCO),
- Dlaczego warto być eko, co robimy i jakie są wartości dodane do współpracy z vendorem o wysokich standardach ESG (produkcja, łańcuch dostaw, dystrybucja produktów i usług, serwis, eksploatacja).

Iryna Szwabowska, Senior Sales Manager, Dell Technologies
Monika Płońska, Manager ESG, PKN ORLEN

13:20 - 14:00
Lunch

New Procurement: Risk Management in VUCA World

14:00 - 14:30
Zarządzanie ryzykiem "od kuchni": jak to robią światowe korporacje i co można prosto wdrożyć. Czy robimy wystarczająco dużo żeby zminimalizować ryzyko?

- Sens i cele zarządzania ryzykiem: 80/20
- Na których dostawcach się skoncentrować?
- Zewnętrzne źródła danych: z czego się korzysta na zachodzie?
- Rozmowy (nie)kontrolowane: osobowe źródła danych
- Wewnętrzne źródła danych
- Przezorny zawsze ubezpieczony: alternatywy i disaster recovery

Maciej Zaleski-Ejgierd, CEO, Procurence

14:30 - 15:00
Czarne łabędzie odpłynęły, a przybyły szare nosorożce. Nowa lekcja Risk Management dla funkcji zakupowej.

- Czy oszczędności kosztowe motywują nas do dodatkowych działań w obszarze zarządzania ryzykiem; jak powinniśmy dostosować nasze KPI to nowych wyzwań
- A co z kompetencjami? czy wiemy jak je pozyskać?
- Modelowe i systemowe podejście do zarządzania ryzykiem zamiast staropolskiego „będzie problem, będzie rada" (gaszenie pożarów)
- Przykłady z firm międzynarodowych, gdzie brak profesjonalnego procesu zarządzania ryzykiem doprowadził do przerw produkcyjnych
- Zarządzanie ryzykiem to również wykorzystywanie szans na innowacyjny rozwój naszej firmy

Jacek Jarmuszczak, Ekspert zakupowy, Vice President, NextBuy

Andrzej Zawistowski, Członek Zarządu, PSML

15:00 - 15:30
Data Based Procurement – polowanie na jednorożce

- Dlaczego nie pracujemy na danych, mimo, że wszyscy wiemy, że to ważne i przyszłościowe.
- „Zrobiliśmy szkolenie z Excela, a to nadal nie działa.” - Jak rozwijać kompetencje analityczne i czego można się w tym zakresie nauczyć od Ministerstwa Zdrowia z czasów pandemii?
- Przewrót Kopernikański w zakresie budowania kultury pracy na liczbach – Jak budować dashboardy / raporty danych, żeby korzystał z nich ktoś więcej niż administrator BI?

Aleksandra Warzecha, Dyrektor Biura Zakupów Strategicznych, PKP Energetyka

SESJA RÓWNOLEGŁA: STOLIKI TEMATYCZNE

Trwają zapisy na wybrane dyskusje tematyczne (tylko dla osób zarejestrowanych).
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: rejestracja@optibuy.com.

14:00 - 15:30
Stolik I: Co mają wspólnego ze sobą akrobatyka i zakupy? O elastyczności i pracy nad nią w zespole zakupowym

- Zarządzanie projektami - koncept pracy projektowej w zakupach. Jak ważne jest planowanie i dlaczego nas nie stać na jego brak?
- Manifest programowania zwinnego jako inspiracja i wytyczna podejmowania działań dla kupców.
- Elastyczność - w jaki sposób gibkość umysłowa zakupów wpływa na kondycję finansową firmy?

Diana Najtkowska-Sapryk, Procurement Trainer, ProcureMe

14:00 - 15:30
Stolik II: Przewidzieć nieprzewidywalne - rzecz o zarządzaniu ryzykiem Twojego dostawcy

WHY?
Czy stać Cię na BRAK zarządzania ryzykiem Twoich dostawców lub tylko wybiórczą ich weryfikację?
- Nieoczywiste konsekwencje braku kompleksowej analizy ryzyka
- Czy wiesz Jak Twój dostawca chroni SIEBIE i TWOJE dane? Oraz inne pytania mające wpływ na nasze ryzyko.

HOW?
System idealny: Podejście typu RISK AVERSE vs. PROCESS AGILITY czyli jak "nie zabić" procesu formalizmami, jednocześnie go kontrolować?

WHAT?
Przykładowe rozwiązania i case studies

Jakub Leszczyński, Ekspert zakupowy

14:00 - 15:30
STOLIK III - Ułatwienia w zawieraniu kontraktów – must have każdego działu zakupów

Pokażemy na przykładzie wdrożeniowym, jak ułatwiliśmy życie partnerów biznesowych i działu zakupów poprzez wprowadzenie systematyzacji i automatyzacji zarządzania kontraktami.

Kontrakty mają swoje elektroniczne życie synchronizowane z systemami ERP kupującego i dostawców.

Harmonizacja i integracja danych.

Paweł Mamcarz, Associate Partner, Apsolut GmbH

15:30 - 15:50
Przerwa kawowa

New Procurement: ESG – Green Procurement

15:50 - 16:20
Zrównoważone zakupy urządzeń IT na przykładzie publicznych centralnych procesów zakupowych

- Metodologia wprowadzenia wymogu certyfikatów ekologicznych dla urządzeń IT objętych dostawami;
- Wpływ wymogów ekologicznych na efektywność zakupów w kontekście całego cyklu życia produktu;
- Korzyści przeprowadzonych procesów zakupowych.

Ewa Ropka, Zastępca Dyrektora, Centrum Zakupów dla Sądownictwa IGB Kraków

16:20 - 16:40
Jak rozumnie kupować "eko" tworzywa sztuczne: jak strzelać, dobrze się wstrzelić, ale nie przestrzelić

- Granulat i regranulat – czym sie różnią? Ile razy można je przetwarzać w zależności od grupy produktowej
- Czym są “eko” tworzywa sztuczne a czym są “bio” tworzywa
- Recycling chemiczny a recycling mechaniczny
- Wymagania EU i specyfikacje OEM dotyczące minimalnego zużycia “eko” tworzyw w przemyśle
- Wpływ wszystkich w/w czynników na wysokość ceny, okres jej ważności, dostępność materiałów i realne możliwości zakupowe kupca

Bernard Adamczak, Head of Supply Chain Management, Ter Hell Plastic
dr inż. Marek Abramczyk, EP&Terez Sales Manager CEE, TER Plastics

SESJA RÓWNOLEGŁA: WORKSHOP IVALUA

WARSZTATY DLA KLIENTÓW IVALUA ORAZ INNYCH ZAINTERESOWANYCH PLATFORMĄ

Wydarzenie zamknięte. W przypadku zainteresowania udziałem, prosimy o kontakt: agata.magdziarek@optibuy.com

15:50 - 17:00
Mitigating the Supply Chain Risk by using Technology

- Product Roadmap Sessions. The innovation-focused presentations provide an excellent opportunity for customers to learn about upcoming new features and provide feedback on how these developments will align with their key goals and priorities.

Christian Becker, Solution Consultant Ivalua

Mateusz Borowiecki, Managing Director, OptiBuy

16:40 - 17:00
Przerwa kawowa
17:00 - 17:40
Michał Woroch - WHEELCHAIRTRIP 371 dni z Ziemi Ognistej na Alaskę

Z samego południa z Ziemi Ognistej przez dwie Ameryki aż na Alaskę. Ta droga to sprawdzian dla człowieka i maszyny. Dwóch przyjaciół na wózkach inwalidzkich rzuciło wyzwanie trasie a przy okazji – samym sobie. Przez 12 miesięcy poruszali się Landroverem Defenderem, do którego samodzielnie zaprojektowali szereg udogodnień. Z początku, kiedy opowiadali o swoim planie, pukano się w czoło. Pomimo wszystkich przeciwności ruszyli w podróż życia. Wheelchairtrip - to tysiące kilometrów bezdrożami Ameryki Południowej. Białe piaski pustyni Atacama, rejs Amazonką do serca dżungli – Iquitos, tonięcie w błocie, tropikalne choroby, eksplozje silnika i jeden cel: udowodnić, że można pokonać tę morderczą trasę będąc niepełnosprawnym.

Gość Specjalny: Michał Woroch, Podróżnik- Fotograf, Laureat wielu nagród, m.in. nagrody Kolosy 2019

17:40
ZAKOŃCZENIE I DNIA KONFERENCJI
17:40 – 19.00
NETWORKING
19:00 - 00:00
Wieczorny KOKTAJL, Skyfall Warsaw

II DZIEŃ

19 października (Środa)

8:30 - 9:00
Rejestracja i poranna kawa
9:00 - 9:10
Przywitanie i Otwarcie II dnia Konferencji

Kama Kępczyńska-Kaleta, Poliglotka, Mistrz Mowy Polskiej

SESJA Keynote Speech

9:10 - 10:10
KEYNOTE SPEECH: Unlocking Procurement’s Value: How to overcome Key Dilemma's in today’s world, Part II

- Innovation sourcing: Outsourcing has made companies and government dependent on their suppliers and service providers. Today most innovations come from external partners, who are not always willing to share their best ideas and people with all of their customers. Innovation sourcing through procurement: is it possible?

- Procurement with Purpose: When outsourcing, companies and government have created over time complex, global supply chains, which created external dependencies and a massive carbon footprint. How to drive sustainability in supply chains? Should procurement change its global scope and change its sustainability orientation towards circular sourcing? Is it able to do so? What about business integrity and ethics?

Prof.dr Arjan van Weele, Profesor honorowy, Eindhoven University of Technology

Prof.dr Frank Rozemeijer, Director, NEVI Professor, Maastricht University

10:10 - 11:00
11:00 - 11:20
Przerwa kawowa

LIDER ZAKUPÓW 2022

Poznaj nagrodzone projekty Koleżanek i Kolegów

11:20 - 11:50
LIDER ZAKUPÓW 2022: Prezentacja Laureata tegorocznej edycji Konkursu
11:50 - 12:10
I Wyróżnienie
12:10 - 12:30
II Wyróżnienie
12:30 - 13:20
Lunch

New Procurement: Digital Transformation

13:20 - 13:50
Krótki przewodnik jak z CPO stać się Digital CPO

- Jak przygotować się do procesu transformacji?
- Na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia e-procurement?
- Zarządzanie zmianą jako niezbędny element ‘digital transformation’
- Specyfika projektu wdrożeniowego systemu e-procurement
- Co wiem dzisiaj, a czego nie widziałem niestety w 2016 roku, rozpoczynając proces ‘digital transformation’ swojej organizacji?

Adam Szymoszek, IT Operations Director, OptiBuy

13:50 - 14:30
Fakty i Mity: Digitalizacja procesów zakupowych

Inwestujemy w technologie i systemy informatyczne wspierające digitalizację procesów zakupowych w firmach. Tymczasem wciąż ok. 50% wszystkich zakupów do firm jest dokonywanych w kanale stacjonarnym - offline. Czy to dobrze, czy to źle? Jak wygląda Polska na tle świata w tym aspekcie? Co możemy z tym zrobić, aby kupować więcej online? Czy to dobry kierunek i dlaczego? Na bazie danych z raportu chcemy przedstawić kilka hipotez z tego obszaru i pokazać zakupy firmowe z punktu widzenia lidera rynku e-commerce w Polsce.

Piotr Truszkowski, Head of B2B, Allegro Biznes
Łukasz Szafrański, Business Growth Manager, Allegro Biznes

14:30 - 15:00
Czy dziś zakupy to tylko kupowanie? Najem jako nowa forma finansowania sprzętu elektronicznego dla firm

- Wyzwania stojące przed działami zakupów w obecnej sytuacji gospodarczej – rosnące ceny sprzętu i koszty finansowania
- Na czym polega najem?
- Korzyści finansowe z najmu
- Dodatkowe korzyści płynące z wynajmowania – gwarancja, serwis, wycena i bezpieczna utylizacja urządzeń
- Przykłady wdrożeń: case study z udziałem klienta

Tomasz Nowak, Sales Director Europe, Digital Care

SESJA RÓWNOLEGŁA: STOLIKI TEMATYCZNE

Trwają zapisy na wybrane dyskusje tematyczne (tylko dla osób zarejestrowanych).
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: rejestracja@optibuy.com.

13:20 - 15:00
Stolik I: Od zrównoważonego łańcucha dostaw do pozytywnego oddziaływania na biznes i otoczenie: nowa rola działu zakupów w strategii biznesu.

- Nadchodzące, nowe czasy – nadające kierunek działom zakupów w aspekcie środowiskowym, społecznym i etycznym. Dołącz do tej sesji, aby dowiedzieć się, w jaki sposób zespoły ds. zakupów wyznaczają swoje plany oraz ambicje w zakresie zrównoważonego łańcucha dostaw poprzez promowanie wśród partnerów/dostawców pożądanych działań oraz pozytywnej zmiany w świadomości. Jakie narzędzia i strategie wykorzystują, aby zrealizować ten ten cel? Jak zwiększają efektywność współpracy z dostawcami w zakresie ograniczenia potencjalnego ryzyka?
- Nowe przepisy wprowadzające obowiązkowe wymogi dotyczące należytej staranności i/lub raportowania, np. Norway Transparency Act w Norwegii czy LKsG w Niemczech.
- Gdy kryzys klimatyczny wysuwa się na pierwszy plan pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na działanie w kierunku wymiernej dekarbonizacji w łańcuchach dostaw.

Pawel Skorupski, Business Sustainability Consultant, EcoVadis


13:20 - 15:00
Stolik II:Partnerstwo klient – vendor i dobre praktyki zakupowe infrastruktury IT

- Zmieniające się kryteria współpracy Klient – Vendor oraz wartość oceny postzakupowej;
- Infrastruktura IT jako driver biznesu, nie tylko koszt;
- Eliminacja ryzyk i cyberbezpieczeństwo;

Klaudiusz Zagański, Account Executive, Large Commercial, Dell Technologies
Kamil Etel, Senior Account Executive, Business Development Automotive, Dell Technologies
Adam Polkowski, IT Procurement Expert, Członek Zarządu PSML

13:20 - 15:00
Stolik III: ESG - Jakie kryteria pozacenowe są naprawdę ważne dla zakupowca i dlaczego?

- Raportowanie ESG – „nice to have" czy konieczność?
- Jak firmy powinny przygotować się do raportowania ESG, z jakich narzędzi mogą skorzystać i jaka jest rola zakupów w opracowaniu takiego dokumentu?
- Czy Polska pójdzie drogą Czech w zakresie raportowania ESG w zamówieniach publicznych?
- Czy wymagania w zakresie raportowania ESG wobec średniej wielkości firm powinno być takie samo jak wobec firm dużych o znacznie większych budżetach?

Urszula Rąbkowska, Dyrektor ds. Marketingu, XBS Group
Izabela Paśnik, Sales Executive, XBS Group

15:00 - 15:20
Przerwa kawowa

New Procurement: Risk Management in VUCA World

15:20 - 15:50
Świat VUCA z perspektywy firmy, która miała wyzwania z łańcuchem dostaw, zanim stało się to modne

- Zakupy jako pełnoprawny członek procesu S&OP/IBP,
- Prewencja jako najbardziej skuteczna forma zarządzania ryzykiem,
- Dywersyfikacja pozorna vs prawdziwa – różnice,
- Koszty prewencji – czyli kto za to wszystko zapłaci i dlaczego ma to zrobić.

Tomasz Szafarczyk, Dyrektor Operacyjny, Członek Zarządu, Bakalland

15:50 - 16:20
Jak zarządzać ryzykiem wspólnie z Dostawcą? Rola Business Continuity Plan.

- Co to jest Business Continuity Plan (BCP) i jak pomaga on zarządzać ryzykiem w zakupach?
- BCP jako element zarządzania ryzykiem w strategii kategorii.
- BCP: zarządzanie ryzykiem Dostawcy wspólnie z Dostawcą. Praktyczne przykłady.

Karolina Kolek-Puchała Global Category Manager, AstraZeneca

16:20 - 16:40
Przerwa kawowa
16:40 - 17:30
Myślenie strategiczne w czasach intensywnych zmian

Istotą myślenia strategicznego jest pytanie czy możemy kształtować nasze otoczenie, a nie być tylko ofiarami sił, których do końca nie kontrolujemy (tak zwane „gaszenie pożarów”). Nieprzewidywalność rzeczywistości – obfitującej w zdarzenia losowe i kształtowanej przekonaniami innych ludzi – stanowi największe wyzwanie dla strategii biznesowej. Gospodarka z nieusuwalną nieprzewidywalnością jest złożonym systemem adaptacyjnym, możliwym do częściowego zrozumienia przez predyktywne umysły rynkowych graczy. Ekonomia złożoności wymaga aktywnego wnioskowania o ukrytych przyczynach obserwowanych zjawisk, do którego nie nadają się narzędzia, ani klasycznej ekonomii, ani tradycyjnej psychologii. Wykład dostarczy zaplecza pojęciowego dla myślenia strategicznego o biznesie w czasach intensywnych zmian, tworzonym według ewolucyjnego algorytmu różnicowania, selekcji i wzmocnienia.

Gość Specjalny: Prof. dr hab. Maciej Błaszak, Uniwersytet Adama Mickiewicza, Poznań

17:30 - 17:40
ZAKOŃCZENIE IX edycji PROCON/ POLZAK