Keynote Speakers
Christian Voland
Global CPO & Europe-Asia Procurement Director, BUNGE
Christian Voland
Global CPO & Europe-Asia Procurement Director, BUNGE
Od lutego 2013 r. kieruje zamówieniami dla Europy i Azji w BUNGE (lider w branży rolno-biznesowej). Prowadzi zespół ponad 100 osób z portfelem o wartości 1 miliarda USD. Przed rozpoczęciem pracy w Bunge przez 2 lata w ADM (przemysł rolniczy) i prawie 12 lat dla ALCAN Rio Tinto (przemysł aluminiowy) na różnych stanowiskach. Posiada licencjat z marketingu międzynarodowego i początkowo studiował inżynierię mechaniczną we Francji. Jest szczęśliwym mężem i ojcem trójki dzieci. W wolnych chwilach, lubi piesze wędrówki w jego regionie (Valais) z rodziną i przyjaciółmi, bieganie i koszykówkę.
Ewa Zamościńska
Manager projektów doradczych, ekspert zrównoważonego rozwoju i CSR, CSRinfo
Ewa Zamościńska, Manager projektów doradczych, ekspert
zrównoważonego rozwoju i CSR, CSRinfo
Doświadczony menedżer projektów doradczych i wiodący na polskim rynku trener specjalizujący się w szkoleniach i warsztatach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. W consultingu dot. CSR i etyki od 2008 roku, od 2010 w CSRinfo.
Prowadzi kompleksowe projekty doradcze w obszarze odpowiedzialnego biznesu m.in. w firmach z branży finansowej, farmaceutycznej, produkcyjnej, retail, doradztwa i HR, FMCG i energetycznej a także instytucji administracji publicznej. Koordynowała i konsultowała strategie CSR Grup Kapitałowych. Prowadzi projekty doradcze w obszarze budowy i wdrażania programów etycznych, polityk zaangażowania społecznego, polityk środowiskowych, kodeksów postępowania i polityk zakupowych uwzględniających zagadnienia zrównoważonego rozwoju.
Ma bogate doświadczenie w planowaniu i przeprowadzaniu sesji dialogowych oraz paneli interesariuszy wg standardów AA1000 m.in. dla firm z branży produkcyjnej, finansowej i retail. Współautorka kierunku i wykładowca na podyplomowych studiach Collegium Civitas „Manager CSR”. Autorka publikacji w tym obszarze.
Piotr Mieczkowski
AI Expert, Prezes, Fundacja Digital Poland
Piotr Mieczkowski, AI Expert, Prezes, Fundacja Digital Poland
Piotr posiada 15 letnie doświadczenie w realizacji projektów z sektora nowoczesnych technologii, w tym dla regulatorów rynku oraz ministerstw. Obecnie kieruje pracami fundacji Digital Poland, która promuje innowacji i cyfryzację jako element przewagi konkurencyjnej Polski. Piotr poprzednio pracował dla EY, Cyfrowy Polsat, Plus, Orange Polska, Shell Polska.
Piotr posiada praktyczne doświadczenie w zakresie transformacji cyfrowej, procesów biznesowych, w tym zakupowych, doradztwa strategicznego, wyceny, zarządzania projektami. Posiada przy tym aktualną wiedzę z takich zagadnień jak sztuczna inteligencja, RPA, big data, chmura obliczeniowa, IoT czy 5G.
Piotr jest absolwentem Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada szereg specjalistycznych certyfikatów, takich jak np. TOGAF, ITIL, PRINCE2.
Philip Fritzsche
CPO, Polpharma Group
Philip Fritzsche
CPO, Polpharma Group
Philip Fritzsche is the CPO of Polpharma Group. Before being named CPO in 2019, Philip was 12 year with Novartis/ Sandoz in different positions including, sourcing, supply chain, manufacturing strategy, divestments and business development. As global citizen he did spend many years living and working abroad in countries like India, China, Germany and USA before moving with his family to Poland.
Philip has a mind set of patient/customer first, high performing teams, open for improvement and innovation in combination with experience people and partnering with our suppliers.
prof. dr hab. Maciej Błaszak
Wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu
prof. dr hab. Maciej Błaszak
Wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu
Neurokognitywista, jego zainteresowania i doświadczenia dotyczą epigenezy umysłu, czyli możliwości kontrolowanego kształtowania mózgu człowieka. Zajmuje się psychologią uniwersalnego projektowania (universal design), narzędziami umysłu (braintools). Doświadczony wykładowca i trener biznesowy, wykorzystujący wyniki badań nad mózgiem do ulepszania procesu transferu wiedzy, budowania ścieżki rozwoju osobistego i zawodowego. Stypendysta uniwersytetów w Edynburgu i Kolonii. Pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Prelegenci
Karolina Tarnawska
Dyrektor Zakupów, Członek Zarządu, Grupa Żywiec
Karolina Tarnawska
Dyrektor Zakupów, Członek Zarządu, Grupa Żywiec
Karolina jest absolwentką Wydziału Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej. Karierę zawodową zaczynała w ING Banku, gdzie zajmowała się relacjami z klientami strategicznymi. W latach 1999-2002 związana z firmą McDonald’s Polska Sp. z o.o., gdzie pełniła rolę Kierownika Skarbu. W roku 2002 rozpoczęła swoją karierę zawodową w Grupie Żywiec, w której w latach 2002 -2017 zajmowała różne kierownicze stanowiska w zakresie finansów w kraju i w centrali Grupy Heineken w Amsterdamie. W latach 2017-2019 pełniła funkcję Dyrektora Zarządzającego w ING Banku gdzie była odpowiedzialna za bankowość transakcyjną w całym regionie Europy Środkowo – Wschodniej oraz Turcji i Rosji. Od 1 czerwca 2019r. i objęła stanowisko Dyrektora Zakupów oraz została członkiem zespołu zarządzającego Grupy Żywiec S.A.
W swoich poprzednich rolach, zasłynęła jako menadżer przełamujący stereotypy, wychodzący poza zdefiniowane kanony współpracy w celu budowania wielofunkcyjnych zespołów skupiających się na e2e, co kontynuuje w nowej funkcji w obszarze zakupów.
Mateusz Borowiecki
Managing Director, OptiBuy
Mateusz Borowiecki
Managing Director, OptiBuy
Wieloletni praktyk, pasjonat, ekspert branży zakupowej. Ma ponad 15 lat doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowymi projektami zakupowymi i konsultingowymi (m.in. w sektorze finansowym, medycznym). To specjalista we wdrożeniach kompleksowych systemów zakupowych oraz narzędzi IT (Ivalua, NextBuy). Zarządzał projektami optymalizacyjnymi na skalę europejską oraz globalną. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się w ramach konferencji branżowych, spotkań, szkoleń, wykładów dla studentów (ALK w Warszawie oraz WSB we Wrocławiu). Jest autorem licznych publikacji dot. zarządzania łańcuchem dostaw.
Urszula Rąbkowska
Dyrektor ds. Marketingu, XBS Group
Urszula Rąbkowska
Dyrektor ds. Marketingu, XBS Group/Logistics
“Mix of creativity and polish common sense”
Absolwentka Politechniki Łódzkiej, wydziału Organizacji
i Zarządzania, magister inżynier ds. Zarządzania Jakością̨ oraz Logistyki. Swoją karierę zawodową jako praktykantka rozpoczynała w strukturach korporacyjnych takich jak Faurecia czy Perfetti van Melle. Przez 7 lat była związana z Unilever Polska gdzie od 2005 r. była odpowiedzialna za logistykę oraz rozwój materiałów promocyjnych oraz wsparcie programów CSR. Brała także udział w projektach dotyczących optymalizacji procesów logistycznych dla kluczowych klientów rynku tradycyjnego.
Od 2012 roku rozpoczęła współpracę̨ z XBS Group na stanowisku Project Managera. Z sukcesem wdrożyła kluczowe dla firmy projekty. Po roku awansowała na stanowisko Commercial Managera, gdzie odpowiadała za współpracę i rozwój ponad 50 Klientów. Brała aktywny udział w rebrandingu oraz kreowaniu nowych linii biznesowych. Autorka inicjatywy ekoPOSytywni oraz wielu publikacji branżowych.
Prywatnie mama, organizatorka warsztatów ‘Przygoda z Flamenco”, projektantka ekologicznej torby „Torbula” oraz działaczka na rzecz środowiska.
Jacek Jarmuszczak
Ekspert zakupowy, Vice President, NextBuy
Jacek Jarmuszczak
Ekspert zakupowy, Vice President, NextBuy
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne).
Marcin Plichta
Global Head of Source-to-Pay Projects, Bayer
Marcin Plichta
Global Head of Source-to-Pay Projects, Bayer
Od ponad 15 lat związany z firmą Bayer, gdzie pełnił różne funkcje w działach wspierających, m.in. HR, Administracji.
Posiada praktyczną wiedzę z zakresu budowania i doskonalenia funkcji zakupowych w organizacji międzynarodowej oraz zarządzania projektami.
Obecnie kieruje międzynarodowym projektem transformacji zakupowej (organizacja / procesy / narzędzia IT).
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz ICAN Institute.
Uczestniczył w licznych kursach i szkoleniach zakupowych (CEB Gartner, KPMG, EIPM, CIPS i in.)
Wojciech Drewczyński
CEO, Space3ac
Wojciech Drewczyński
CEO, Space3ac
Entrepreneur, enthusiast of innovation. Co-founder and CEO of the international Space3ac accelerator. Since 2014, he has been professionally associated with the investment department of the Black Pearls VC fund. He deals with the creation and management of acceleration programs with a particular focus on connecting large public enterprises and corporations with small modern startups. As a lecturer at the Faculty of Management at the University of Gdańsk, he introduces students to aspects related to building and developing startups. He created an original method of assessing corporate readiness to cooperate with startups – Startup Collaboration Readiness, as well as tools for brainstorming and generating new ideas. On a daily basis, he works for the development of the Polish startup ecosystem, also outside the country. Husband, father, fan of horror, board and card games.
Roland Svennberg
Senior Key Account Manager, Mercateo Group
Roland Svennberg
Senior Key Account Manager, Mercateo Group
Since 2011, Roland Svennberg is Senior Key Account Manager at Mercateo (Munich) and responsible for sales and consulting especially for major international accounts. The prime focus is on supporting customers when optimizing existing e-procurement processes for MRO goods (indirect material, tail spend) by utilizing the Mercateo e-procurement platform/s as a fully integrated tool/s.
As an applied physicist & IT engineer, he has over the years gained extensive experience through numerous customer-specific projects with global accounts in the ICT industry at:
– Ericsson
– Siemens
– Digital Equipment / Compaq
– Emerson Network Power
Bartłomiej Zagrodnik
Managing Partner ,CEO, Walter Herz
Bartłomiej Zagrodnik
Managing Partner ,CEO, Walter Herz
Managing Partner and founder of Walter Herz consulting company operating in the commercial real estate sector. Walter Herz has been providing strategic advice to tenants, investors, and property owners for 8 years. The company won a statuette from the CIJ Awards as a rising star of commercial real estate. In 2016, Bartłomiej Zagrodnik founded the first Tenant Academy in Poland – a series of training sessions for tenants. Bartłomiej Zagrodnik graduated from the Master’s degree in International Business and Management at Bradford University and Kozminski University in Warsaw. He holds a CCIM title and is a member of the RICS Royal Association of Certified Appraisers.
Łukasz Węgrzyn
Partner, SSW Pragmatic Solutions
Łukasz Węgrzyn
Partner, SSW Pragmatic Solutions
Jest liderem praktyki Transformacji cyfrowej, która koncentruje się na kompleksowych rozwiązaniach dla klientów w obszarach nowych technologii, kontraktów IT, praw autorskich, własności intelektualnej oraz rozwiązań chmurowych.
Łukasz specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz własności intelektualnej. Doradza organizacjom w procesach transformacji cyfrowej, w szczególności w budowie i zarządzaniu ekosystemem dostawców IT oraz umożliwieniu organizacjom korzystania z usług chmurowych. Autor prawnych modeli zakupowych oraz kontraktowych pozwalających organizacjom na transformację Agile w obszarze współpracy z dostawcami IT.
W międzynarodowym rankingu The Legal 500 wskazany jako Next Generation Lawyer w sektorze Technologia-Media-Telekomunikacja w Polsce. Posiada certyfikat ITIL Foundations.
Jest wykładowcą na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
Piotr Gałka
Associate, SSW Pragmatic Solutions
Piotr Gałka
Associate, SSW Pragmatic Solutions
Radca prawny i członek Okręgowej Izby Radców Prawnych. Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz procesach transformacyjnych.
Doradza klientom w zakresie procesów inwestycyjnych uwzględniających pozyskiwanie finansowania za pośrednictwem technologii blockchain, jak również wspiera klientów w budowaniu strategii oraz modeli biznesowych w zakresie innowacyjnych projektów.
Doświadczenie zdobywał jako in-house w funduszu Inovo VC, domu inwestycyjnym mBanku oraz we współpracy z kancelarią DZP i Maruta Wachta. Studiował na wydziale prawa Uniwersytetu Warszawskiego i Szkole Głównej Handlowej oraz Uniwersytecie Juliusza Maksymiliana w Würzburgu.
Alex Saric
CMO, IVALUA
Alex Saric
Chief Marketing Officer, IVALUA
Alex has spent over 15 years of his career evangelizing Spend Management, shaping its evolution, and working closely with hundreds of customers to support their Digital Transformation journeys. As CMO at Ivalua, Alex leads the overall marketing strategy and thought leadership programs. Alex also spent 12 years at Ariba, first building and running the spend analytics business as General Manager. He then built and led Ariba’s international marketing team until successful acquisition by SAP, transitioning to lead business network marketing globally. Earlier, Alex was a founding member of Zeborg (acquired by Emptoris) where he developed vertical Procurement applications. He began his career in the U.S. Cavalry, leading tank and scout platoons through 2 combat deployments. Alex holds a B.S. in Economics from the U.S. Military Academy at West Point and an international M.B.A. from INSEAD.
Grzegorz Turniak
The Master of Networking,
Akademia Rekomendacji
Grzegorz Turniak
Inspirujący mówca. Niestrudzony orędownik, mentor i pasjonat idei networkingu. Minglingmaven – poprowadził ponad 1200 sesji networkingowych dla przeszło 120.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził na rynek krajowy firmę BNI Polska. W dwa lata otworzył 11 grup w 5 miastach w Polsce.
Od 2013 jest prezesem spółki szkoleniowo-doradczej Akademia Rekomendacji. Poprzednio: Prezes Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). W latach 2002-3 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 do 2016 Prezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Członek: Stowarzyszenia Branży Eventej, grupy rekomendacji biznesowych BNI WSPÓLNA.
Jest autorem książki “Nigdy nie stój sam” i współautorem książek: “Alchemia Kariery” (z J. Santorskim), “Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują” (z R.Wendtem), “Praktyczny poradnik networkingu” (z W. Antosiewiczem),” „Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera rozwój firm” ( z K.Rumianowskim ), „Nigdy nie stój sama” (z A.Dynoch).
Andrzej Zawistowski
Członek Zarządu, PSML
Andrzej Zawistowski
Członek Zarządu, PSML
Senior International Manager z udokumentowanym trzydziestoletnim doświadczeniem pracy w środowiskach międzynarodowych, tworzący i efektywnie zarządzający zespołami d/s logistyki, dystrybucji, zakupów oraz strategicznych stosunków z dostawcami, na szczeblu lokalnym, regionalnym oraz globalnym.
Posiada wieloletnią praktykę w kierowaniu ludźmi i zarządzaniu projektami w zakresie Global Supply Chain (koszty produktu, zakupy i zarządzanie relacjami z dostawcami, transport, gospodarka magazynowa, planowanie sprzedaży i produkcji, dystrybucja wyrobów gotowych wraz z pełną obsługą klienta, itp.).
Zdobył bogate doświadczenie w optymalizacji procesów i wdrażaniu kompleksowych platform informatycznych – m.in. J.D. Edwards, SAP i Oracle.
Wieloletni negocjator, posiadający umiejętności przekonywania i realizacji efektywnych kosztowo optymalnych rozwiązań w kompleksowych i wymagających organizacjach.
Pracując ponad 13 lat w jednym z największych światowych koncernów tytoniowych, stworzył od podstaw organizację odpowiedzialną za zarządzanie łańcuchem dostaw w zakładzie produkcyjnym w Polsce, a następnie w centrali koncernu był odpowiedzialny za globalne zakupy w obszarze nieprodukcyjnym.
Po powrocie do Polski zbudował jedną z pierwszych w kraju Grupę Zakupową z udziałem 10 dużych firm i przez kolejne lata był odpowiedzialny za negocjacje globalnych kontraktów w imieniu Grupy.
Od ponad 8 lat działa społecznie w Polskim Stowarzyszeniu Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML jako Członek Zarządu. Prowadzi wiele szkoleń i warsztatów zakupowych w całej Polsce oraz jest odpowiedzialny z stronę merytoryczną największej w Polsce Konferencji Zakupowej POLZAK.