Wszystkie prelekcje będą tłumaczone symultanicznie


9.10.2023 - DZIEŃ PIERWSZY KONFERENCJI
8:00-9:00
Rejestracja i poranna kawa | Sesja Pozytywnych Relacji
 

Grzegorz Turniak

Zawodowy networker i mówca
 
  • Zapraszamy uczestników do rozpoczęcia konferencji od pozytywnych rozmów przy kawie. Na straży serdecznej atmosfery oraz witania gości będzie stał zawodowy networker i topowy głos polskiego LinkedIn'a - Grzegorz Turniak
 
9:00-9:05
Przywitanie i Otwarcie Konferencji
 

Kama Kępczyńska-Kaleta

Poliglotka, Mistrz Mowy Polskiej Vox Populi 2021
 
  • Oficjalne otwarcie X edycji PROCON POLZAK. Konferencję poprowadzi Mistrz Mowy Polskiej - Kama Kępczyńska-Kaleta
 
9:05-9:20
10 edycja PROCON POLZAK
 

Mateusz Borowiecki

Managing Director, OptiBuy - a WNS company
 
  • Podsumowanie dziesięciolecia konferencji PROCON POLZAK
 
9:20-10:00
Panel dyskusyjny: Lessons learned through 10 years
 

Andrzej Zawistowski

Członek Zarządu, PSML

Monika Kiełtyka-Michna

Head of Global Procurement Services, Astra Zeneca

Wojciech Osoba

Head of Procurement Office Eastern Europe, KION Group

Krzysztof Ducal

Sales Director and Board Member, Dell Technologies
 

The end of Globalization or its simple Reshaping? New challanges and responsibilities for Procurement Function

 
10:00-10:45
KEYNOTE SPEECH: The transformation of procurement through AI
 

Tim Tabrizi

Board member & CEO, Your Coaching Institute
 
  • Automation of time-consuming tasks, leading to efficiency gains.
  • Increased accuracy in demand forecasting and inventory management.
  • Machine learning for intelligent sourcing and supplier selection.
  • Real-time market insights for data-driven decision-making.
  • Improved risk mitigation in the supply chain.
  • AI-powered contract management for streamlined processes.
  • Enhanced supplier relationship management and performance tracking.
  • Fraud detection and prevention in procurement activities.
  • Continuous improvement through AI-driven feedback analysis.
  • Cost savings and optimized procurement processes.
 
10:45-11:00
Q&A
11:00-11:20
Przerwa kawowa
11:20-11:50
OGŁOSZENIE WYNIKÓW ORAZ WRĘCZENIE NAGRÓD w Konkursie LIDER ZAKUPÓW 2023
HI+AI digital transformation
11:50-12:30
AI w postępowaniach zakupowych IT – balans między możliwościami a pułapkami
Interaktywny panel Dell Technologies
 

Krzysztof Ducal

Sales Director and Board Member, Dell Technologies

Aneta Kruk-Biskup

Business Development Manager, Client Solutions, Dell Technologies

Łukasz Ostrowski

Head of Group Strategic Procurement, Allegro Group

Michał Pawłowski

Head of Procurement, Santander Bank
 

W erze cyfrowej, w której obecnie żyjemy, technologia staje się kluczem do przekształcania tradycyjnych procesów biznesowych. Sztuczna inteligencja, kiedyś postrzegana jako odległa wizja przyszłości, teraz staje się codzienną rzeczywistością dla wielu przedsiębiorstw. Zapraszamy na interaktywny panel – wspólnie sprawdzimy:

  • Czy AI to prawdziwa przyszłość zakupów IT, czy może pułapka dla tych, którzy nie są wystarczająco przygotowani?
  • Jak sztuczna inteligencja może zoptymalizować Twoje procesy zakupowe? – pomoże przyspieszyć negocjacje, czy nawet przewidzieć przyszłe tendencje rynkowe?
  • Czy AI jest wsparciem, czy zagrożeniem dla CPO i ekspertów technologicznych?

Technologia z pewnością może wzmocnić Twoją strategię zakupową i wpłynąć na przyszłość procesów zakupowych w Twojej organizacji, jednak czy można bezkrytycznie polegać na rekomendacjach AI?

Przekonajmy się wspólnie.

 
12:30-13:00
The new procurement paradigm: How AI+HI can enable new adaptive, value-focused and data-driven ways of working
 

Omer Abdullah

Chief Commercial Officer, The Smart Cube
 
  • In recent years, massive supply chain disruption has put Procurement in the spotlight
  • More than ever, Procurement has become a strategic function, capable of delivering significant business value by rapidly adapting supplier portfolios, mitigating business and operational risk, and sourcing critical resources at speed
  • To build on this promise, though, the function needs to adopt new “ways of working” and this discussion will speak to five specific evolutions that must come together to enable Procurement going forward - including aligning with corporate goals, evolving the role of category managers and embedding ecosystem-led digitalisation.
 
13:00-13:30
Jak dotrzeć do 2 milionów dostawców w 60 sekund?
 

Jacek Trojanowski

R&D Team Leader, OptiBuy - a WNS company
 
  • Prezentacja procesu sourcingowego w NextBuy z wykorzystaniem systemu rekomendującego dostawców
 
Sesja równoległa
12:30-13:30
W jaki sposób metodyka Design thinking może pomóc w szukaniu alternatyw i rozwiązywaniu wyzwań związanych z brakiem dostępności?
 

Diana Najtkowska-Sapryk

Ekspert i Trener, ProcureMe
 

Mini warsztaty pozwolą zainspirować się tym podejściem i nabrać nowej perspektywy na specyfikowanie potrzeb zakupowych.

  • Podstawy metodyki Design Thinking jako inspiracja do współpracy nad innowacją w firmie,
  • Określanie potrzeb zakupowych w sposób maksymalnie otwarty
  • Kreowanie okazji do wyzwalania innowacji w firmie.
 
13:30-14:30
Lunch
Agile supplier relationship management
14:30-15:00
Aktywna rola Procurementu we wdrażaniu strategii zrównoważonego rozwoju na wszystkich etapach procesu zarządzania dostawcami
 

Anna Grzesiak

Global Contracting and Procurement Operations Manager, Shell

Miłosz Zachara

Global Portfolio Lead, Shell
 
  • Dlaczego zrównoważony rozwój jest tak ważną częścią strategii Shell
  • Rola i odpowiedzialność społeczna Procurementu w procesie zakupowym - Ethical Sourcing w Shell
  • Jak inicjować zmiany zamiast za nimi podążać
 
15:00-15:30
O tym jak sprzedałem zakupy... czyli budowanie silnej pozycji zakupów w firmie poprzez innowacyjność i sposób myślenia przedsiębiorcy.
 

Łukasz Jędraszkiewicz

Dyrektor Departamentu Zakupów w TAURON Ciepło, Podcaster #OkiemKupca
 

Jacek Jarmuszczak

Trener, Podcaster #OkiemKupca
 
  • Trzy aspekty na drodze do innowacji w procesie zakupowym: Komunikacja. Planowanie. Odwaga.
  • Omówienie zaangażowania kupców w pozytywną zmianę biznesową na przykładzie case study doświadczeń prelegentów.
  • Co należy zrobić, żeby znaczenie zakupów w organizacji nabrało na wartości.
 
15:30-16:00
Zarządzanie sprzętem IT w firmie - jak zakupy mogą wpłynąć na optymalizację kosztów i redukcję śladu węglowego
 

Michał Czernek

B2B Business Lines Director, Digital Care
 
  • Jak wygląda stan polskich firmowych flot IT (wyniki badania)?
  • Jak wygląda Total Cost of Ownership w przypadku sprzętu IT? Jakie koszty brać pod uwagę wybierając sprzęt?
  • Device as a Service - jak optymalizować TCO w ramach jednej opłaty miesięcznej?
  • Czym jest odkup i jak wpływa na ślad węglowy przedsiębiorstwa?
  • Inne usługi, które pozwalają wydłużyć cykl życia sprzętu
 
Sesja równoległa
14:30-15:30
Zakupy za 10, a proces za 100? Jak optymalizować zakupy z systemem e-procurement i marketplace’m
 

Anna Matus

Senior Key Account Manager, Mercateo/Unite

Paweł Ciężki

Key Account Manager, Mercateo/Unite
 
  • integracje z systemami ERP
  • model jednego partnera biznesowego - single creditor
  • hostowanie katalogów własnych dostawców
 
16:00-16:20
Przerwa kawowa
Sustainability and ethical sourcing - ESG
16:20-16:50
Zrównoważony rozwój / ESG w strategii Działu Zakupów w praktyce 
 

Agnieszka Sitarska-Zalewska

Dyrektor Zakupów – Polska i Kraje bałtyckie, Coca-Cola HBC Polska

Justyna Aleksandrowicz

Procurement Buyer, Secondary Packing, Coca-Cola HBC Polska
 
  • Redukcja i zastępowanie plastiku w opakowaniach na przykładzie projektów wdrożonych w Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.
 
16:50-17:20
Praktyczne metody obliczania śladu węglowego dla łańcucha dostaw
 

Maciej Zaleski-Ejgierd

CEO, Procurence
 

Obliczenia CO2x traktowane są jako konieczne zło - wydatki poniesione, żeby być w stanie pokazać, że się dba o zrównoważony rozwój. Nic bardziej mylnego! Istnieje dużo synergii z innymi strategicznymi procesami, o którym nikt głośno nie mówi: optymalizacją kosztów oraz zarządzaniem ryzykiem.

  • Co nas czeka: Akty prawne dot. zrównoważonego rozwoju w Europie
  • Pierwsze kroki zanim pobiegniesz - od czego zacząć
  • Ślad węglowy produktów
  • Ślad węglowy szlaków transportowych
  • Dostawcy nie chcą współpracować?
 
Sesja równoległa
16:20-17:20
Negocjacje przyszłości: Jak być twardym negocjatorem w erze budowania wartościowych relacji?
 

Adam Bernacki

Wykładowca akademicki i trener biznesu, doświadczony menadżer Zakupów i Sprzedaży
 

Niezwykła podróż w świat nowoczesnych negocjacji!

  • Jak połączyć stanowczość i determinację w negocjacjach z budowaniem trwałych, wartościowych relacji biznesowych?
  • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami w sposób konstruktywny?
  • Najnowsze strategie negocjacyjne pozwalające osiągać cele i budować zaufanie.
 
17:20-18:00
GOŚĆ SPECJALNY: Sztuczna inteligencja: już nie twórca a stwórca?
 

Dr Maciej Kawecki 

Popularyzator technologiczny, dziennikarz naukowy powołany przez Komisję Europejską na funkcję Cyfrowego Ambasadora UE. Prezes Instytutu Lema
 

Pierwsza część prezentacji zostanie w całości poświęcona danym:

  • Jaką moc mają dzisiaj dane, w jakim kierunku podąża dzisiaj świat ich gromadzenia oraz jaki wpływa ma na nas udostępnienie sztucznej inteligencji?
  • W jakim kierunku rozwoju może podążać sztuczna inteligencja?

Podróż po technologiach tworzonych w Polsce i na świecie, które starają się rozwiązać pięć największych kryzysów – służby zdrowia, klimatyczny, relacji, surowców oraz ekonomiczny. Wybrane przykłady odpowiadają na dzisiejsze potrzeby i znacznie wyprzedzają dzisiejszy świat. A to wszystko dzięki danym.
Przykład funkcjonowania DeepMind - twórców AlphaFold.

Czy na każde rozwiązania technologiczne należy dzisiaj patrzeć opto-sceptycznie?

 
18:00
ZAKOŃCZENIE I DNIA KONFERENCJI
18:00-23:00
Wieczorny Networking, STIXX Warsaw

10.10.2023 - DZIEŃ DRUGI KONFERENCJI
8:00-9:00
Rejestracja i poranna kawa
9:00-9:05
Przywitanie i otwarcie drugiego dnia Konferencji
9:05-9:45
KEYNOTE SPEECH: Turbulence: Procurement new (ab)normal
 

Jan Vašek

Assistant Professor, University of Chemistry and Technology in Prague (UCT Prague)
 
  • Procurement spent the last 25 years building complex supply chains. Now they are getting disrupted. Is near-shoring the answer?
  • Procurement faces increasing logistics costs. What is the solution: technology, optimization, new strategy, or prayer?
  • Procurement has to cope with insecure and extremely volatile energy costs. Is there a real, long-term fix?
  • Procurement has to react to environmental turbulence. Are agility and resilience effective or just buzzwords?
  • Procurement is overwhelmed with the speed and depth of supply market change. Is innovation a friend or foe?
  • Should we see all this as a one-in-a-lifetime opportunity or talk to a psychiatrist?
 
9:45-10:25
Panel dyskusyjny: Procurement 10 years ahead
 

Mateusz Borowiecki

Managing Director, OptiBuy

Alpar Kamber

Chief Business Officer, WNS Denali

Jan Vašek

Assistant Professor, University of Chemistry and Technology in Prague (UCT Prague)
 
  • Technological Disruptions: How will AI, blockchain, and advanced analytics redefine procurement processes?
  • Sustainability Focus: The rise of green procurement and the drive towards ethical sourcing.
  • Globalization vs. Localization: Navigating the shifting dynamics between global supply chains and the push for local sourcing.
  • Skills & Training: The evolving role of the procurement professional and the essential skills needed for the future.
  • Regulatory Landscapes: Understanding potential policy shifts and their impacts on global procurement strategies.
 
10:25-10:45
Przerwa kawowa
10:45-11:15
Lider Zakupów - prezentacja | Nagrodzony
11:15-11:35
Lider Zakupów - prezentacja | I wyróżnienie
11:35-11:55
Lider Zakupów - prezentacja | II wyróżnienie
Agile supplier relationship management
11:55-12:25
Creativity in Procurement: what’s in it for the company at large?
 

Francois Dousset

Programme Manager, EIPM
 
  • Why being creative is in the nature of Procurement?
  • What creativity consists in, in a VUCA world?
  • What are the necessary core skills?
  • What are the lateral skills helping creativity?
  • How to become creative?
  • How to maintain and nurture creativity?
  • How to promote our creativity throughout Procurement?
  • How transformational can Procurement creativity be?
12:25-12:55
Co poszło nie tak, czyli jak koncertowo zepsuć transformację biznesową
 

Piotr Chimko

Head of Procurement Excellence EMEA, Phillips
 

Transformacja: słowo-wytrych w każdej współczesnej korporacji. Transformujemy się na potęgę. Nierzadko w tym samym czasie trwa kilka, a nawet kilkanaście globalnych programów, które w założeniu mają naszą firmę postawić w lepszym położeniu względem konkurencji, niż dotychczas. Część z tych programów faktycznie osiąga zamierzone rezultaty. Wiele z nich jednak nie ma tego szczęścia. A przyczyny niepowodzeń są różne. Zazwyczaj jednak na samym początku ktoś podejmuje jakąś decyzję, której nikt inny nie zakwestionuje. Przyjrzyjmy się kilku takim decyzjom, a potem – być może – wyciągnijmy z tego jakąś naukę na przyszłość

12:55-13:25
Rozwijanie odpowiedzialnego biznesu poprzez zarządzanie obszarami zrównoważonego rozwoju oraz ochrony i higieny pracy
 

Paweł Kamiński

Dyrektor Marketingu, Lyreco Polska

Ryszard Szefler

Dyrektor Linii Biznesowej Safety, Intersafe a Lyreco company
 
  • Budowanie kultury zrównoważonego rozwoju we współpracy z dostawcami
  • Czy możemy skutecznie rozwijać odpowiedzialny biznes i zarządzać procesami zakupowymi w obszarze bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w „czasach czarnych łabędzi”?
 
Sesje równoległe
12:25-13:25
It’s a Multicloud World – optymalizacja zakupów IT w praktyce

Michał Gazda

Senior Account Executive, Financing Sales, Dell Technologies

Filip Zwierzyński

Systems Engineer, Dell Technologies

Szczepan Starowieyski

Sales Manager, Large Commercial, Dell Technologies
 

Edukacja i wymiana wiedzy na temat dostępnych opcji staje się kluczowym aspektem procesu zakupowego, zwłaszcza w tak wymagającym i dynamicznym świecie technologii. Porozmawiajmy!

  • Jak efektywnie dostarczać infrastrukturę IT w erze elastycznych modeli finansowania (Capex, Opex, leasing, Apex)?
  • Jak optymalizować zasoby i modelować zakupy IT?
  • Gdzie szukać oszczędności i jak wydobyć maksymalny potencjał z rozwiązań chmurowych w Twojej organizacji?
Zakupy za 10, a proces za 100? Jak optymalizować zakupy z systemem e-procurement i marketplace’m 

Anna Matus

Senior Key Account Manager, Mercateo/Unite

Paweł Ciężki

Key Account Manager, Mercateo/Unite
  • integracje z systemami ERP
  • model jednego partnera biznesowego - single creditor
  • hostowanie katalogów własnych dostawców
13:25-14:25
Lunch
HI+AI digital transformation
14:25-14:55
Jak kupować rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję
 

Łukasz Węgrzyn

Prawnik, Eskpert w obszarze kontraktów IT
 

O czym pamiętać jeszcze przed rozpoczęciem postępowania zakupowego?
Jakie pytania zadać dostawcy podczas postępowania?
Otoczenie regulacyjne AI – co trzeba a co warto wiedzieć?
O specyfice umów na wdrażania rozwiązań AI – co jest w nich charakterystycznego?

14:55-15:25
Fantastyczna moc Marketplaces i automatyzacji w pośrednich zakupach IT
 

Jon Kolasiński

Head of Countries, Markit
 
  • Przegląd zagadnień związanych z zakupami IT i Marketplaceami
  • Wykorzystanie potęgi Marketplace
  • Wpływ automatyzacji na oszczędność czasu
  • Czas na neutralność w zakresie emisji CO2
Sesja równoległa
14:25-15:25
Warsztat z zarządzania karierą w zakupach
 

Agnieszka Piątkowska

Partner, Big Fish
 

 

  1. Trendy kompetencyjne w zakupach
  2. Ścieżki karier w zakupach
  3. Jak efektywnie planować swoją karierę w zakupach?
  4. Oczekiwania pracodawców/ liderów vs. oczekiwania pracowników działów zakupów
  5. Sesja Q&A
 
15:25-15:45
Przerwa kawowa
Sustainability and ethical sourcing - ESG
15:45-16:15
Pułapki reaktywnego przestrzegania przepisów: wgląd w ryzyko i możliwości związane z ESG – wpływ na długotrwały rozwój w łańcuchach wartości.
 

Paweł Skorupski

Senior Consultant, EcoVadis
 
  • Lepsze zrozumienie zagadnień ESG w globalnych łańcuchach wartości
  • Wzrost znaczenia regulacji dotyczących należytej staranności
  • Stworzenie odpowiednich ram w zakresie należytej staranności
  • Wyniki Indeksu Zrównoważonego Rozwoju Biznesu (Business Sustainability Index): z lat 2017–2022 na przykładzie polskich przedsiębiorstw, ocenionych przez Ecovadis.
 
16:15-16:45
Należyta staranność w łańcuchu dostaw - trud, który się opłaca!
 

Małgorzata Radziak

Założycielka & CEO, MMR ESG Consulting

Wojciech Żarniewski

Head of Procurement Central & Eastern Europe, DHL

Filip Błoch

Założyciel, WorkTrips
 
 
  • Interesariusze i ich oczekiwania – kim są i dlaczego podnoszą poprzeczkę?
  • Wyzwania i przeszkody – dlaczego trudno jest zacząć?
  • Jak skutecznie wdrażać proces należytej staranności ?
  • Korzyści z wdrożenia
16:45-17:30
GOŚĆ SPECJALNY: Innowacja biznesowa – nieoczywiste tworzenie oczywistych korzyści
 

Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak

 

Biznes często utożsamia innowacyjność z przedsiębiorczością: znajdź pomysł, zbuduj zespół dla jego realizacji i poszukaj źródeł finansowania. Wykład zaprezentuje inną perspektywę: innowacyjność od kuchni, tak jak ją widzi umysł osoby próbującej coś rozpocząć, coś zmienić i coś ulepszyć. Badania pokazują, że rzadko wielkie biznesy rozpoczynają się od wielkich idei – najczęściej są to zwykłe przeczucia, które nie są niczym nowym. Późniejsze procesy prototypowania problemu i uczenia się na błędach, pozwalają skalować owe przeczucia i tworzyć – być może - innowacje zapewniające rentowność biznesu. Niemniej proces nadający przeczuciom strukturę problemu jest empiryczny, nieliniowy i stopniowy, angażujący wiedzę i umiejętności innych ludzi. Historie o biznesowych innowacjach są inspirujące, gdy znamy zakończenie, ale początek i środek to ścieżki, błędy i ustawiczne uczenie się. Proces ten możemy jednak badać, a w konsekwencji opisać, wyjaśnić i ulepszyć, tak by powstał notatnik dobrych praktyk innowacyjnego kupca.

17:30
ZAKOŃCZENIE II DNIA KONFERENCJI