Prezentacja zmieniającej się roli funkcji zakupowej w promowaniu zrównoważonego rozwoju i realizacji celów związanych z ESG. Praktyczne przykłady innowacyjnych podejść do zakupów wspierających społeczeństwo i środowisko. Propozycja reorientacji pozycjonowania funkcji zakupowej w organizacji dająca szansę na lepsze jej postrzeganie poprzez generowanie dodatkowej wartości dla podmiotu.
Warsztaty wspierające budowanie samoświadomości pełnionej roli w obszarze zakupów w firmie.
Jaką rolę odgrywają rozwiązania ESG (Environmental, Social, Governance) we współpracy z działem zakupów oraz ich wpływu na kluczowe grupy interesariuszy: konsumentów, pracowników i ekosystemy. Omówione zostaną konkretne strategie i inicjatywy, które firmy mogą wdrożyć w obszarze zakupów, aby promować zrównoważony rozwój, etyczne praktyki pracy oraz odpowiedzialność społeczną.
Wystąpienie ma na celu pokazanie, że integracja zasad ESG z procesami zakupowymi nie tylko wspiera zrównoważony rozwój, ale także przynosi wymierne korzyści biznesowe i społeczne.
Podczas wystąpienia przeprowadzę uczestników przez historię zakupów (zakupy 1.0) i związane z tym wyzwania. Jak funkcja ewaluowała, zmieniała się (zakupy 2.0), gdzie dziś jesteśmy (zakupy 3.0) i do czego zmierzamy.
Moje wystąpienie oparte będzie o najciekawsze zmiany i wyzwania, które na drodze ewolucji napotkaliśmy oraz o fakty co nam te zmiany przyniosły.
Ilość zmiennych, ilość danych i tempo zdarzeń rynkowych w jakich musza odnaleźć się dziś kupcy nigdy nie było tak dynamiczne i nieprzewidywalne. Dochodzą coraz to nowe obowiązki, zwiększa się ilość koniecznych analiz. Jednocześnie kupiec efektywny ten, który potrafi się dobrze komunikować w całym łańcuchu dostaw ale także ten, który potrafi zarządzać ryzykiem…i je podejmować. Opowiemy o tym jak sprostać tym wszystkim wymaganiom i jak poradzić sobie w coraz trudniejszej roli zawodowej.
- zarządzanie relacjami z interesariuszami w kontekście zagrożeń geopolitycznych (zakupowy know-how)
- zakupowe wyzwania wobec ESG i Co2 - czyli jak policzyć TCO dla emisji Co2
- kupiec nie podejmujący ryzyka, to kupiec nieefektywny. Ryzyko należy jednak mierzyć... tylko jak?
To autorski ( oparty na osobistych doświadczeniach, wykład o skuteczności w sytuacjach szybkich zmian na każdym polu aktywności człowieka.
1) Pełna MOC zmian czyli dlaczego warto wypływać na i “wielkie wody mimo ryzyka i zagrożenia”.
2) Pełna MOC odwagi czyli co zrobić aby więcej ryzykować niż uważać.
3) Pełna MOC zespołu czyli dlaczego ważny jest duch zespołu i co go tworzy.
4) Pełna MOC marzeń czyli po co nam śmiałe wizje na trudne czasy.
Prezentacja traktuje o trzech aspektach transformacji organizacji zakupowej. Przytaczając przykłady z życia i opierając się na doświadczeniach projektowych, prelegenci skupią się na trzech obszarach, jako nieodłącznych elementach zmian:
W trakcie wystąpienia prelegenci zajmują się znaczeniem kompetentnych i proaktywnych pracowników, potrzebą zmiany mentalności oraz wyzwaniami związanymi z zarządzaniem zmianami. Przedstawiają oczekiwania wobec usprawniania procesów zakupowych, oraz wyzwania związane z przestarzałymi procesami, trudnościami w standaryzacji oraz oporem jaki obserwują w trakcie realizacji projektów. Mowa będzie również o nowoczesnych narzędziach, automatyzacji oraz roli AI w usprawnianiu procesów zakupowych.
Wystąpienie skupi się na tym, jak sztuczna inteligencja (AI) wpływa na koszty produkcji reklam, podkreślając, że poziom kontroli nad procesem kreatywnym ma bezpośredni wpływ na cenę kampanii. Zostaną przedstawione przykłady, które pokażą, jak wybór między pełną kontrolą kreatywną a korzystaniem z AI do generowania treści zmienia koszty, czas realizacji oraz jakość kampanii reklamowych. Omówimy również, jakie możliwości daje AI już dziś i jakie mogą one mieć konsekwencje dla przyszłych strategii w branży reklamowej.
Case Study: „Komfort Satysfakcja” – Pełna kontrola kreatywna z wykorzystaniem AI:
Postrzeganie problemów biznesowych jest predykcją z modelu mentalnego. Emocje współtworzą ów model, informując umysł o stanie ciała, adaptacyjności działań, możliwych zagrożeniach i potencjalnych korzyściach. Emocje sterują podejmowaniem decyzji zanim włączy się świadomość i językowa analiza sytuacji. Ich znaczenie rośnie w warunkach wysokiej niepewności, kiedy człowiek nie dysponuje wystarczającą ilością danych, a i tak musi podjąć decyzję.
> Emocje w funkcji audytu decyzyjnego
> Emocje jako system wczesnego reagowania
> Konstrukcja emocji z komponentu biologicznego i kulturowego
> Budowanie emocjonalnej kultury organizacji