Prezentacja zmieniającej się roli funkcji zakupowej w promowaniu zrównoważonego rozwoju i realizacji celów związanych z ESG. Praktyczne przykłady innowacyjnych podejść do zakupów wspierających społeczeństwo i środowisko. Propozycja reorientacji pozycjonowania funkcji zakupowej w organizacji dająca szansę na lepsze jej postrzeganie poprzez generowanie dodatkowej wartości dla podmiotu.
Warsztaty wspierające budowanie samoświadomości pełnionej roli w obszarze zakupów w firmie.
Jaką rolę odgrywają rozwiązania ESG (Environmental, Social, Governance) we współpracy z działem zakupów oraz ich wpływu na kluczowe grupy interesariuszy: konsumentów, pracowników i ekosystemy. Omówione zostaną konkretne strategie i inicjatywy, które firmy mogą wdrożyć w obszarze zakupów, aby promować zrównoważony rozwój, etyczne praktyki pracy oraz odpowiedzialność społeczną.
Wystąpienie ma na celu pokazanie, że integracja zasad ESG z procesami zakupowymi nie tylko wspiera zrównoważony rozwój, ale także przynosi wymierne korzyści biznesowe i społeczne.
Podczas wystąpienia przeprowadzę uczestników przez historię zakupów (zakupy 1.0) i związane z tym wyzwania. Jak funkcja ewaluowała, zmieniała się (zakupy 2.0), gdzie dziś jesteśmy (zakupy 3.0) i do czego zmierzamy.
Moje wystąpienie oparte będzie o najciekawsze zmiany i wyzwania, które na drodze ewolucji napotkaliśmy oraz o fakty co nam te zmiany przyniosły.
Ilość zmiennych, ilość danych i tempo zdarzeń rynkowych w jakich musza odnaleźć się dziś kupcy nigdy nie było tak dynamiczne i nieprzewidywalne. Dochodzą coraz to nowe obowiązki, zwiększa się ilość koniecznych analiz. Jednocześnie kupiec efektywny ten, który potrafi się dobrze komunikować w całym łańcuchu dostaw ale także ten, który potrafi zarządzać ryzykiem…i je podejmować. Opowiemy o tym jak sprostać tym wszystkim wymaganiom i jak poradzić sobie w coraz trudniejszej roli zawodowej.
- zarządzanie relacjami z interesariuszami w kontekście zagrożeń geopolitycznych (zakupowy know-how)
- zakupowe wyzwania wobec ESG i Co2 - czyli jak policzyć TCO dla emisji Co2
- kupiec nie podejmujący ryzyka, to kupiec nieefektywny. Ryzyko należy jednak mierzyć... tylko jak?
To autorski ( oparty na osobistych doświadczeniach, wykład o skuteczności w sytuacjach szybkich zmian na każdym polu aktywności człowieka.
1) Pełna MOC zmian czyli dlaczego warto wypływać na i “wielkie wody mimo ryzyka i zagrożenia”.
2) Pełna MOC odwagi czyli co zrobić aby więcej ryzykować niż uważać.
3) Pełna MOC zespołu czyli dlaczego ważny jest duch zespołu i co go tworzy.
4) Pełna MOC marzeń czyli po co nam śmiałe wizje na trudne czasy.
Pending
Postrzeganie problemów biznesowych jest predykcją z modelu mentalnego. Emocje współtworzą ów model, informując umysł o stanie ciała, adaptacyjności działań, możliwych zagrożeniach i potencjalnych korzyściach. Emocje sterują podejmowaniem decyzji zanim włączy się świadomość i językowa analiza sytuacji. Ich znaczenie rośnie w warunkach wysokiej niepewności, kiedy człowiek nie dysponuje wystarczającą ilością danych, a i tak musi podjąć decyzję.
> Emocje w funkcji audytu decyzyjnego
> Emocje jako system wczesnego reagowania
> Konstrukcja emocji z komponentu biologicznego i kulturowego
> Budowanie emocjonalnej kultury organizacji